Tacos och Lyxfällan (Åh, hur FEL låter det inte?!)

När jag fortfarande bodde hemma hos päronen absolut avskydde jag att äta tacos. Jag avskydde det för jag tyckte det var "fredagsmys a la svenne" och sådan ville jag absolut inte vara.
Dessutom avskydde jag allting som gick på tv, förutom nyheterna, debatt och liknande program.

Nu gnäller jag efter tacos och följer serier som Lyxfällan (älskar att utropa "Nä! NÄÄE!" i ren förskräckelse. Sånt här får jag såklart inte erkänna egentligen eftersom jag borde vara sjukt pretto som majoriteten på JMK).
Vad hände? Gick jag bakåt i utvecklingen? Lyckat. Svennebanan-Malin. Fast min teori (harkel) är dock att som ung så är det inte normalt att längta efter svennebananlivet riktigt än. Desto äldre jag blir och desto mindre svenneliv, desto mer tacoskvällar vill jag ha. Haha, är jag lika sjuk som jag låter?

Fast jag gillar fortfarande att titta på tyskturkiska filmer, dricka rödvin och läsa Strindberg så jag är inte förlorad än... Samt att jag är hjärntvättad av Habermas, Adorno & Horkheimer och McChesney så jag kommer alltid vara livrädd för att kapitalismens järnhand en dag ska få makten att styra över mitt intellektuella liv. Gråt!


Jag är patetisk.

/ M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0