Internationella kvinnodagen

Ingen kan väl ha missat vilken dag det är idag (jaja, fettisdagen), men än viktigare: internationella kvinnodagen. Det är jättebra att den finns, men samtidigt synd! Synd att det ska behöva vara såhär. För grejen är att det är inte bara kvinnor som "tjänar" på jämställdheten. Jämställdheten är till för män också. Att få slippa de "manliga" kraven och förväntningarna, att få slippa de "kvinnliga" kraven och förväntningarna och bara få vara människa.

Ät en semla idag och tänk på dina rättigheter, kvinna som man.

/ M

Kommentarer
Postat av: M

Precis vad jag satt och tänkte på.

Undrar över vart ''mans-dagen'' är. Det ska ju trots allt vara jämställdhet.

2011-03-11 @ 02:20:06
URL: http://miwilicious.blogg.se/
Postat av: Malin

Internationella mansdagen är 19 okt, helt jävla onödig om du frågar mig men jaja. 364 dagar är såklart inte nog.

2011-03-11 @ 08:38:42
Postat av: M

Det hade jag inte en aning om ens. Ja men då så. Sedan tycker jag inte att alla andra dagar är männens dag, det blir vad man gör dem till. Sen så är det klart att män kan säga så, men jag säger ju också att jag är bäst i världen och att alla dagar är mina. Män eller kvinnors år, jag ser det som delat. Oavsett om jämställdheten ännu inte nått dit vi vill.

Vill man ha något så får man ta för sig.

2011-03-11 @ 18:21:37
URL: http://miwilicious.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vill man ha något så får man ta för sig?

Det ska jag komma ihåg när jag blir arg nästa gång för att lön för lika arbete beror på kön, eller när kvinnor saknar rösträtt och RÄTTIGHETER överhuvudtaget i diverse länder. Jag ska tänka på det nästa gång jag blir rosenrasande för att unga kvinnor könstympas runt om i världen och stenas till döds för de haft sex med fel man eller våldtagits. DET ska jag komma ihåg när jag blir så JÄVLA ARG för att VI KVINNOR allmänt har sämre förutsättningar för ett drägligt liv här i världen.



Så till alla könsstympade, icke mänskliga rättigheter-innehavande, utnyttjade och kränkta kvinnor runt om i världen; vafan? ta för er!

2011-03-14 @ 01:12:08
Postat av: Anonym

malin, du verkar vara en så himla bra människa! sluta aldrig blogga.

2011-03-14 @ 16:03:52
Postat av: Malin

åh tack tack! vad glad jag blir :) jag älskar att skriva så än ser jag inget slut, haha. även om J & jag är sjukt dåliga på att uppdatera. vi ska skärpa oss, speciellt när vi får såhär fina kommentarer.

2011-03-14 @ 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0