L-o-r-e-e-n



Jag är verkligen inget Melodifestivalfan. Det är en s.k. "folkfest" som bekostas med skattepengar till en summa som är HEMLIG. Vi betalar, men vi vet inte hur mycket - lurade? Men OK, jag kan förstå. Det är bra sätt att få fram nya artister, det ÄR roligt att vara där på arenan (vs. TV så är det en jävligt häftig känsla) och musik är väl alltid kul?

Men tyvärr så är ju de flesta bidragen så jävla äckligt dåliga. Jag menar; Sanna Nielssen GE UPP! Snälla. Och va i helvete gjorde Bettan Andreasson där förra helgen? Man visste ju inte om man skulle skratta eller gråta. OCH THE MONIKER, a.k.a. Idol-Daniel. Lilla gubben, du är ju så jävla grym? Sluta försök så himla mycket (och sluta käka svamp?). Less is more, särskilt vad det gäller Magical Mystery Tour-inspiration. Hey, I´m not getting the T-shirt liksom. Han kämpar lite för hårt för att bli av med den förbannade Idol-stämpeln (som alla exidoler verkar jobba röven av sig för att slippa... bra koncept?).

Men till min stora förvåning så ställer det sig en lite röd påfågel på scenen med ett häftigt house-beat och en röst från himlen. Hon blåste mig verkligen av stolen med sin grymma stämma. Jag förstod verkligen _ingenting_ - VAD GÖR DENNA GUDABENÅDADE SKAPELSE I MELODIFESTIVALEN. Jag pratar självklart om Loreen. Detta var en vecka sedan och idag fatta jag att även hon är en gammal idol. Men till skillnad från Daniel och Marie Picasso har den här bruden lyckats bli av med förbannelsen.

Men ärligt talat, varför mello Loreen? Det betyder ju bara att jag inte får höra din låt på flera veckor pga sekretessen (som SVT f.ö. lyckats jävligt bra  med - går verkligen inte att få tag på låtarna NÅGONSTANS.) däremot så kan jag inte få Dannys låt ur huvudet. Tyvärr.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0