... och låt MIG presentera den scenkåta, militanta vegetarianen!

God kväll! Jag heter Jennie och är så pass tråkig att jag valde min profilbild på facebook till den här presentationen. Pardona mía! Jag är en militant ninjafeminist med näringsbrist som snart ska fylla 19 år. Dvs är jag snart klar på min gymnasiumutbildning där jag nu studerat scenkonst i snart tre år. Såsom teater, musik och dans. På fritiden hänger jag gärna på Skövde Stadsteater och säljer min själ på scenen. Lite stående ovationer och några bekräftande skratt - och du har mig i din hand.

Det jag älskar mest på jorden är allt vad konst heter, androgyna människor och sextiotal (musiken, kläderna, konsten). Ordvitsar och naket är också saker jag uppskattar. Helst i kombination.

Det jag hatar mest i världen är döda djur på tallrik, auktoritära människor och könsdiskriminering.

Min förstfödde son skall heta Art och han skall varje kväll vaggas till söms till ett mantra av F!´s partiprogram så ska det nog bli människa av den pojken också.

Idag köpte jag en jävligt snygg T-shirt med ett tryck av bandet Nirvana på. Så nu måste jag börja lyssna på Nirvana innan jag går och lägger mig så att jag kan ha på mig den imorgon.
"... men jag hade hellre hånglat eller något"


ps. Det ska bli ett sant nöje att se vart denna blogg bär av tillsammans med Malin, imorgon kommer det lite mer intressanta inlägg förhoppningsvis. MEN presentationer is a must! d.s.

Kommentarer
Postat av: Danskjävel

Hej! Kul grej ni håller på med ville jag bara först säga!



Sen undrar jag ifall ninjafeminismen har några kopplingar till någon annan del av feminismen? Sist men inte minst vill jag säga att jag gillar din tanke på indoktrinering av din blivande son!



Håll fanan högt!

2011-02-03 @ 23:52:27
Postat av: Jennie

Hej Danskjävel (ICA-Olof?)

Tack och fortsätt läs och kommentera!



Ninjafeminism är en gren ur basic faminism. Men ninjagrenen har skapats av en länge förtryckt frustration i ett litet samhäller. En ninjafeminist är ofta undertryckt arg men använder humor för att förtrycka sina fiender (alla).



Ja, tack. Min son ska bli en riktigt karl.



DETSAMMA!

2011-02-11 @ 18:28:54
Postat av: Danskjävel

HAHA! Ja ICA -Olof här!



De ska bli!

2011-02-12 @ 14:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0