I wanna learn sign language, then I can destroy my phone.

Något som en del ställer sig helt oförstående till är att jag brukar stänga av telefonen. Om jag berättar att jag har gjort det är det många som säger "det skulle jag aldrig klara" eller "jag känner mig handikappad". Så himla sorgligt verkligen. Vad är det som du inte klarar av? Att inte vara tillgänglig 24/7? Jag tycker det är nyttigt att ha telefonfria dagar och datafria dagar. Det är skönt att vara otillgänglig ibland.

Självklart accepterar jag att folk väljer att ha på sina telefoner dygnet runt och ha med sig dem överallt, det är synd att inte lika många accepterar att jag väljer att inte ha det så. Jag är riktigt usel på att svara på sms (är det viktigt förutsätter jag att du ringer), och när jag väl svarar kan det ta timmar. (Vilket tydligen är att bryta mot en oskriven regel läste jag någonstans. I vilken värld då? I vilken jävla värld är jag en slav vid min telefon?!)

Måste erkänna att jag gillar känslan av makt som en avstängd telefon ger mig. Att det är på mina villkor jag är tillgänglig, och ingen annans. Att folk blir sura över mina livsval ger mig bara ännu mer energi att fortsätta (konsten att förvandla negativ energi till positiv sådan.) Så tack, tack alla surpuppor. Personligen tycker jag det är grymt att vara självständig och våga släppa de sjuka kraven om att vara tillgänglig jämt (då slipper man även nötterna som ringer efter klockan 22, eller ännu värre: mitt i natten. Skäms på er!)

/ M


Kommentarer
Postat av: M

Det är som du säger, nyttigt att stänga av telefonen ibland. Jag har faktiskt, lite smått vågat stänga av den ett fåtal gånger. Att jag inte gör det oftare är för att jag är så rädd att det ska hända något med pappa och jag inte skulle få reda på det eller att pappa ringer och jag missar det, finns inget som får mig att må så dåligt. Hade det inte varit för honom så hade jag nog stängt av den så ofta jag kunde.



Men det jag skulle komma fram till, det är bra att stänga av, stänga ute och bara vara ibland. (Nu låter jag som min mamma, jösses.)

2011-03-23 @ 18:07:06
URL: http://miwilicious.blogg.se/
Postat av: malin

Nej men det är ju lite skillnad, jag förstår precis vad du menar med din pappa och sådär. Haha och ja, du lät lite (mycket) som din mor där!

2011-03-23 @ 20:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0