Implicit mobbning


Jag är så fruktansvärt trött på elaka kommentarer som ursäktas med "nej, men jag skämtar bara". Det är oftaste inte skämt, eller inga roliga sådana i alla fall. Skämt är det när alla är med på det. Ingen jävla mobbning som det är "okej" att ursäkta bort.

Fast ja ja, jag vet att det är så med folk som tycker att andra verkar hotande på något sätt. Då måste det tryckas ned till varje pris, det är ett fenomen jag har sett hela mitt liv (och många med mig tror jag), så det är väl bara att bita ihop. Att inse att det inte går att förändra andra människors beteenden och bara vara tacksam över att alla inte är råelaka.

/ M


source:
weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0