Härliga reklam, del I






Idag kan vi skratta åt de här reklamerna, frågan är dock om vi kommer skratta lika hårt om 50 år åt hur könskränkande reklam är idag också? Jag hoppas det. Skillnaden är att idag är sexismen mer "dold" för våra ögon, de exempel som finns är inte lika tydliga som dessa ovan. Sååå, på med glasögonen. Våga vägra hjärndöd sexism.

/ M

Kommentarer
Postat av: Periken

hahahaha, "Blow in her face and she'll follow you anywhere" låter så sjukt extremt!

2011-03-05 @ 14:33:58
Postat av: Malin

haha ja, fruktansvärd!

2011-03-05 @ 15:22:00
Postat av: Stina

hahaha jag kan inte bestämma mig för vilken som är värst. "Gillar" verkligen förvåningen i den första bilden.

Man skrattar åt det men precis som du säger så är frågan hur mycket bättre reklam är idag...

2011-03-06 @ 11:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0