Rasism är hemskt, men lite kvinnoförtryck går bra!

Det här inlägget har jag tänkt att tillägga en sak på någon månad nu, tidsbrist och minnesbrist har dock kommit i vägen. Men, nu! Nu ska jag säga det. (Hurra!)

Fick en hel del respons om att jag inte kunde säga att det var fel på folk. Att jag inte kunde säga att människor var lite lätt dumma i huvudet som gjorde skillnad på sina vänner på grund av deras kön. Jag blev skurken för min subjektiva åsikt på något vis. Fy skäms på mig, som sa att det var dig det var fel på! Jaha ja. Kan inte ni alla smartisar då byta ut ordet kvinna och man mot svart och vit?

Hade jag skrivit att jag tyckte det var fel på dig för att du gjorde skillnad på människor på grund av hudfärg, då vet jag med säkerhet flera (och speciellt VILKA) som skulle vara benägna att hålla med mig! Hycklare.

Fast så är det ju.
De flesta utav oss har i alla fall kommit så långt att vi människor är lika värda mycket, oavsett hudfärg. Jag önskar att lika många kunde inse att vi människor är lika mycket värda, oavsett kön.
Tyvärr kommer det nog vara så ett tag till, att tjejer ska vara skitsnackande, falska bitchar. Usch vad ledsen det gör mig. Skärp er killar och tjejer. Sluta gå på myten om elaka brudar. På varje elak brud går det en elak grabb. Lovar.


source: ?

/ M

Kommentarer
Postat av: Jennie

"The woman is the nigger of the world" / John Lennon

2011-03-06 @ 00:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0